Vrijwilligers Piëzo helpen Oekraïense vluchtelingen wegwijs te worden in hun nieuwe stad en land

Deze groep vrijwilligers helpt via Piëzo mensen die gevlucht zijn uit Oekraïne en in Zoetermeer komen wonen. Zij spreken de taal en begrijpen de cultuur en zijn op die manier in staat om een brug te slaan. Een deel van de vrijwilligers, ze worden ook Bezoekvrouwen genoemd, heeft zelf haar roots in Oekraïne of komt uit Tadzjikistan. De projectleider komt oorspronkelijk uit Bulgarije en woont alweer tientallen jaren in Nederland. De ervaring die zij zelf hebben gehad met wegwijs worden in een nieuw land zetten zij graag in voor anderen.