Sociaal tuinieren in Wijktuin Noordhove

In Noordhove is begin 2022 gestart met een sociale groente- en bloementuin. Dit is een onderdeel van de Wijktuin Noordhove (Da Sangalloruimte 10, 2728 MX Zoetermeer). Deze wijktuin is voor iedereen toegankelijk en heeft naast een gemeenschappelijke kruidentuin en de sociale groente- en bloementuin ook kleine volks- en schooltuintjes. De gedachte achter de sociale groente- en bloementuin is dat mensen van verschillende achtergronden met elkaar in de tuin werken, eenieder naar zijn vermogen, kennis en kunde. Een belangrijk doel van de tuin is dat de opbrengst ten goede komt aan de mensen die dit hard kunnen gebruiken. Zij kunnen in het teeltseizoen (mei – oktober) gratis of tegen een kleine vergoeding gebruik maken van de opbrengst. Wilt u meedoen en ervaren hoe leuk tuinieren is? Wij nodigen u van harte uit om een bezoekje te brengen aan de wijktuin. Elke dinsdag, donderdag of vrijdag van 9.00 tot 15.00 uur staat de koffie klaar! Neem voor meer informatie contact op met Odette Panneman, Sociaal cultureel werker, 06-36019137, odette@stichtingpiezo.nl

Stichting Piëzo, locatie Wijktuin Noordhove, Da Sangalloruimte 10 (achter basisschool De Baanbreker)

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?