Vrijwilliger voor taalles aan ouders basisschool

Piëzo is voor uitbreiding van de Nederlandse taallessen op basisscholen op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Deze vrijwilligers geven Nederlandse taalles aan een groepje ouders van leerlingen van de basisschool. Nadat de kinderen naar de klas zijn gebracht, gaan de ouders zelf ‘de schoolbanken in’ om hun Nederlands te verbeteren.

Hoe gaat taalles in zijn werk?
Een keer per week geeft een vrijwilliger van Piëzo twee uur taalles aan een groepje ouders. De lessen en het lesmateriaal zijn afgestemd op de leerwens van de ouders. Tijdens de lessen is er ruimte om bijvoorbeeld de nieuwsbrief van de basisschool te bespreken, of om te oefenen voor een ouderavondgesprek. Je wordt op een professionele manier begeleid bij het vrijwilligerswerk. Alle vrijwilligers krijgen een training voordat zij aan de slag gaan.

Geïnteresseerd? Of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Jocelyn Heidweiller via jocelyn@stichtingpiezo.nl of 06 51948552.