Vloeiend en soepel bewegen in PC Palenstein

Sinds oktober 2015 deelt Piëzo vrijwilligster en tevens bewoonster uit Palenstein Ada Vollebregt op woensdagmiddag haar talent op het gebied van bewegen met andere inwoners uit de wijk.In PiëzoCentrum Palenstein komt een groep oudere dames bij elkaar. De ouderen vinden het fijn om samen met Ada oefeningen te doen waardoor zij lekkerder in hun vel gaan zitten.

Deze oefeningen bestaan uit langzame, zachte, geconcentreerde bewegingen op rustgevende muziek. Ze zijn geschikt voor alle leeftijden. Bewegen is bij klachten als reuma, artrose, rugpijn en diabetes niet alleen goed, maar sterk aan te raden.

Ada geniet er zelf erg van. Ada: “Ik leer veel van de deelnemers; sommige reacties van hen waren zelfs beter dan ik durfde te hopen. Een vrouw zei al 10 minuten na het begin: “Dat voelt goed”, terwijl ze over haar buik wreef. Een andere vrouw na afloop: “Ik zat op de stoel mee te doen met mijn armen en voelde mijn hoofd leeg worden, heerlijk!” De meesten waren tevreden en willen graag doorgaan met deze activiteit”.

Aanmelden voor de activiteit gaat via Christine Advokaat, Sociaal Cultureel Werker van PiëzoCentrum Palenstein, te bereiken via christine@stichtingpiezo.nl / 0646866491.
Deelnemen aan de activiteit kan alleen wanneer men in het bezit is van de ZoetermeerPas, tegen inlevering van cheques 3,4, 5 of 6.