Taalvrijwilligers gezocht voor ondersteuning aan ouders

Help jij graag ouders bij hun taalontwikkeling, zodat zij op hun beurt hun kinderen hier (beter) bij kunnen helpen? Dan zijn we op zoek naar jou. Bij zowel het project Taalontmoeting op de basisschool als bij Opstart zijn enthousiaste taalvrijwilligers van harte welkom.

Ouders spelen een grote rol in de taalontwikkeling van hun kinderen.

Bij Taalontmoeting op de basisschool geef je als vrijwilliger één keer per week les aan een groepje ouders op een basisschool. Je helpt ouders met hun taalontwikkeling aan de hand van de onderwerpen op school, zoals nieuwsbrieven en oudergesprekken en ook opvoedvragen. Zo worden taaldoelen en inhoudelijke doelen over school en opvoeding gecombineerd.

Bij Opstart ga je gedurende twaalf weken elke week met een groepje ouders aan de slag met spreek- en luistervaardigheid door onderwerpen vanuit de dagelijkse gezinspraktijk te behandelen. Ook het uitbreiden van woordenschat en zinsopbouw speelt een prominente rol tijdens de bijeenkomsten. Dit project wordt uitgevoerd samen met leesconsulenten van de Bibliotheek Zoetermeer die ouders helpen met leesvaardigheid en voorlezen.

Meer informatie of aanmelden?

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Jocelyn Heidweiller (06 51948552, jocelyn@stichtingpiezo.nl<mailto:jocelyn@stichtingpiezo.nl).

Als je taalvrijwilliger wordt dan krijg je via het Taalhuis Zoetermeer, waar Piëzo partner van is, een basistraining voor taalvrijwilliger aangeboden.

Fotograaf: Piëzo