Taalvrijwilliger bij de Zelfredzaamheidsroute

Lijkt het je leuk om taalvrijwilliger te worden? Dan ben je van harte welkom om aan te sluiten bij de Zelfredzaamheidsroute (Z-route).

Een deel van de Zoetermeerse statushouders komt naar Piëzo voor inburgering. Wij bieden deze statushouders Nederlandse taallessen aan en een aantal uren per week participatie. Dit betekent dat zij binnen Piëzo of daarbuiten deelnemen aan educatie-activiteiten of vrijwilligerswerk doen. Op deze manier helpen wij mensen zelfredzaam te worden en leren hen de weg te vinden binnen de gemeente Zoetermeer.

Wij zoeken taalvrijwilligers bij de Z-route die tijdens de les de docent ondersteunen. Dit kan bijvoorbeeld door het begeleiden van kleine groepjes cursisten tijdens het zelfstandig werken of het een op een oefenen met cursisten die een bepaalde vaardigheid nog niet voldoende beheersen. Veel van onze cursisten zijn beginnende lezers en schrijvers, wat het vrijwilligerswerk extra leuk, dankbaar en veelzijdig maakt.

Heb je interesse, wil je meer weten functie van taalvrijwilliger bij de Z-route of weet je iemand anders te enthousiasmeren? Neem dan contact op met Janita Volders, janita@stichtingpiezo.nl, 06-55214961.

Beschilderen van houten, handgemaakte producten bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Workshops creatieve fotografie

Creatieve vrijdagmiddag voor kinderen en ouders bij inZet Centrum

Havermoutkoekjes met kaneel – Kookworkshop voor kinderen bij inZet Buytenwegh