Stop geweld tegen vrouwen, interactieve lezing door Hameeda Lakho

Op donderdag 28 november spreekt schrijfster en ervaringsdeskundige Hameeda Lakho over kindermishandeling en huiselijk geweld. Vanaf 17.00 uur bent u van harte welkom in PiëzoCentrum Oosterheem, Zanzibarplein 21. De lezing begint om 17.30 uur en wordt gecombineerd met een warme maaltijd. Kaarten voor de lezing in combinatie met de warme maaltijd kosten € 10,-, contant te betalen tijdens de avond. U kunt zich uiterlijk 21 november aanmelden via natalia@stichtingpiezo.nl. De bijeenkomst wordt georganiseerd door Piëzo in samenwerking met Soroptimist International Club Zoetermeer en omstreken.

Hameeda Lakho heeft haar traumatische ervaringen en kwetsbaarheid omgezet in kracht voor de wereldwijde slachtoffers van geweld. Van haar indringende boeken “Verborgen tralies” (2000), “Gebroken cirkel” (2002) en “Geheim geweld” (2005) zijn ruim 200.000 exemplaren verkocht. Haar werk is in vele talen vertaald en wereldwijd verschenen.

Soroptimist International Club Zoetermeer en omstreken organiseert samen met stichting Piëzo deze bijeenkomst in het kader van de internationale actie Orange the World. Wereldwijd wordt van 25 november (de Internationale Dag tegen Geweld tegen Vrouwen) tot aan 10 december (de Dag voor de Rechten van de Mens) aandacht gevraagd voor het geweld waar vrouwen, vaker dan mannen, mee geconfronteerd worden. Bijzondere gebouwen, zoals het stadhuis van Gouda, het Vredespaleis en het Provinciehuis worden in het oranje licht gezet. Een grote campagne in de sociale media roept op tot bewustwording en actie om het geweld te stoppen.

Soroptimist International is een vrouwenorganisatie die lokaal, landelijk en internationaal werkt aan de verbetering van de positie van vrouwen en meisjes. Stichting Piëzo is een sociaal maatschappelijke organisatie die mensen in de gelegenheid stelt om hun talenten en vaardigheden te ontdekken en verder te ontwikkelen.

Aanmelden kan bij Natalia Sadinska via 06 46863212 of natalia@stichtingpiezo.nl.