SZW, taallessen, inburgeren

Stichting Piëzo ondersteunt campagne ‘Wil jij met mij in gesprek?’

Op 12 november heeft Het Begint met Taal samen met 160 taalvrijwilligersorganisaties de campagne ‘Wil jij met mij in gesprek?’ gelanceerd. In video’s beschrijven migranten hun passies, waarover ze graag met Nederlandssprekenden in gesprek gaan. Met deze campagne vragen wij twee weken lang aandacht voor taalcoaching, het oefenen van de Nederlandse taal door anderstaligen met vrijwilligers.

Doel van de campagne is bewustwording over wat ons verbindt: in gesprekken over (gedeelde) hobbies kun je elkaar echt ontmoeten. En wil je vervolgens taalvrijwilliger worden? Meld je dan bij ons aan!

Op dit moment zijn er in Nederland zo’n 15.000 vrijwilligers elke week in gesprek met 28.000 anderstaligen. Maar er zijn meer dan 600.000 anderstaligen die door hun taalniveau onvoldoende kunnen meedoen in de samenleving. Daarom wil Stichting Piëzo graag meer nieuwe taalvrijwilligers kunnen koppelen aan lokale anderstaligen.

Projectleider Eline Dragt van Het Begint met Taal: “Taal oefenen is nodig voor het vinden van werk of het aanknopen van een gesprek op het schoolplein. Daarnaast heb je het gewoon nodig om je eigen zaken en administratie te kunnen regelen. Hoe meer mensen meedoen, hoe beter dat voor henzelf en de rest van Nederland is.”

Het Begint met Taal
Het Begint met Taal is het platform van Nederlandse  taalvrijwilligersorganisaties. In totaal bestaat het netwerk uit 160 taalvrijwilligersorganisaties. Het Begint met Taal versterkt hen bij het slim organiseren van taalcoaching. Stichting Het Begint met Taal lanceert de campagne ‘Wil jij met mij in gesprek?’ sam

en met ruim 15.000 vrijwillige taalcoaches en 28.000 anderstaligen in Nederland.

Meer informatie via Milou van Loenen (06-11715238/milou@stichtingpiezo.nl

Fotograaf: Herman Zonderland

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?