Samenwerking LangeLand Ziekenhuis en Bezoekvrouwen Piëzo

Bezoekvrouwen van Stichting Piëzo werken al lange tijd succesvol samen met het LangeLand Ziekenhuis. Bezoekvrouwen zijn getrainde en ervaringsdeskundige vrijwilligers taal en cultuur. Zo kunnen zij bijvoorbeeld in het ziekenhuis meegaan naar afspraken bij artsen of helpen bij de voorbereiding van alles rond de geboorte van een kindje.

De samenwerking is geïnitieerd door Jacqueline van Zoest, maatschappelijk werker van het ziekenhuis. Het ziekenhuis heeft hiervoor een aantal jaar geleden de landelijke Avicennaprijs gewonnen. Deze prijs wordt toegekend aan een project dat bijdraagt aan de verbetering van multiculturele zorg voor migranten.

De samenwerking tussen het ziekenhuis en de bezoekvrouwen is nu ook zichtbaar in het ziekenhuis op de borden en flyers die er hangen.

Wilt u meer informatie over het bezoekvrouwenproject? Neem dan contact op met Kirsten Cleij, kirsten@stichtingpiezo.nl, 06-55217956.