Project Taal & Toekomst voor jongeren feestelijk afgesloten

Sinds januari heeft Piëzo meegedaan aan een landelijke pilot Taal & Toekomst.

De pilot werd feestelijk afgesloten met een gezamenlijke maaltijd. De jongeren en de taalcoaches gaven korte presentaties over hun ervaringen.

Herkenning alom tijdens de presentaties: er zijn meer jongeren die de taal nog niet vloeiend spreken, maar wel iets willen bereiken. Zo zei een jongere: ‘Ik heb veel geleerd van mijn coach.’

Aan de pilot hebben 15 Zoetermeerse jongeren meegedaan van 16 jaar en ouder. Voor alle jongeren geldt dat zij kort in Nederland zijn en graag hun opleiding met succes willen afronden. Ook waren er jongeren op zoek naar een stageplek waar de coach bij heeft ondersteund.

De pilot duurde een half jaar. De jongeren zijn en begeleid door een vrijwillige taalcoach.

De taalcoach heeft geholpen bij het Nederlands spreken, talent ontdekken, een netwerk opbouwen en de weg vinden in het onderwijs en de arbeidsmarkt.

Wil ook jongeren coachen of meer weten over het project? Neem dan contact op met kirsten@stichtingpiezo.nl  of 079-8887770

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove