Project Taal & Toekomst voor jongeren feestelijk afgesloten

Sinds januari heeft Piëzo meegedaan aan een landelijke pilot Taal & Toekomst. De pilot werd feestelijk afgesloten met een gezamenlijke maaltijd. De jongeren en de taalcoaches gaven korte presentaties over hun ervaringen. Herkenning alom tijdens de presentaties: er zijn meer jongeren die de taal nog niet vloeiend spreken, maar wel iets willen bereiken. Zo zei een jongere: ‘Ik heb veel geleerd van mijn coach.’

Aan de pilot deden 15 Zoetermeerse jongeren mee van 16 jaar en ouder. Voor alle jongeren geldt dat zij kort in Nederland zijn en graag hun opleiding met succes willen afronden. Ook waren er jongeren op zoek naar een stageplek waar de coach bij heeft ondersteund.

De pilot duurde een half jaar. De jongeren zijn begeleid door een vrijwillige taalcoach. De taalcoach heeft geholpen bij het Nederlands spreken, talent ontdekken, een netwerk opbouwen en de weg vinden in het onderwijs en de arbeidsmarkt.

Wil ook jongeren coachen of meer weten over het project? Neem dan contact op met kirsten@stichtingpiezo.nl  of 079-888550 .

Fotograaf: Henk Leentfaar

piezo talentenacademie oosterheem

Certificaten bij Piëzo TalentenAcademie beroepen spellen en games

Diploma-uitreiking Piëzo met voor iedereen een eigen feestje

workshops ambachtenwerkplaats lentehaan borduren

Online leren borduren van vrolijke lentehaan

sportmaatjes sportief wandelgroep zoetermeer.

Sportmaatje bij Sportief Wandelgroep Zoetermeer