Piëzo zoekt vrijwillige huiswerkbegeleiders voor studenten mbo1 en mbo2 in het volwassenonderwijs

Ben jij op zoek naar een leuke uitdaging waarin jij volwassen mbo-studenten gaat begeleiden bij hun huiswerkopdrachten? Zie jij het zitten om hen een steuntje in de rug te geven, zodat zij hun studie goed kunnen doorlopen? Dan nodigen wij je graag uit om verder te lezen.

Functieomschrijving:

Stichting Piëzo is op zoek naar vrijwilligers die mbo1- en mbo-2 studenten willen begeleiden bij hun school- en huiswerk. Vaak houdt dit in dat extra hulp nodig is bij de Nederlandse taal, bij rekenen en bij huiswerkopdrachten. Ook is er behoefte aan begeleiding bij (basis) computervaardigheden wanneer zij verslagen of presentaties in Word of PowerPoint moeten maken. Je gaat meestal individueel met een student aan de slag. Het is een zelfstandige functie en je bepaalt samen met de student een geschikte tijd en plek voor de huiswerkbegeleiding.

Wat vragen we van jou?

We zijn op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die mensen willen helpen om hun kansen te verbeteren. Mensen die affiniteit hebben met het volwassenonderwijs en beschikken over een positieve, empathische en geduldige attitude.  Basiskennis van en ervaring met de computerprogramma’s Word en eventueel PowerPoint is een pré. Gemiddeld zal 1 uur per week aan huiswerkbegeleiding per persoon gevraagd worden; in sommige gevallen volstaat 1 uur huiswerkbegeleiding per 2 weken.

Wat biedt Piëzo jou?
Je wordt begeleid door medewerkers van Piëzo die altijd op locatie aanwezig zullen zijn. Tijdens het inwerken krijg je uitleg van andere vrijwilligers over de opleiding en de opdrachten van de studenten.

Interesse?

Heb je interesse in deze functie of wil je meer informatie? Neem dan contact op met sociaal cultureel werker AnneMarie Hut via 06-11720398 of annemarie@stichtingpiezo.nl.