Participatiecertificaat voor Berhane

Berhane is de tweede Zoetermeerder die in het kader van de inburgering binnen de Z-route zijn volledige participatietraject heeft afgerond. Dit feestelijke moment werd gevierd op zijn werkplek, de MacDonalds. Berhane heeft ruim 800 participatie-uren gemaakt, maar blijft uiteraard aan het werk. Vol trots leidde hij zijn klasgenoten rond op zijn werkplek. Naast zijn baan volgt Berhane de komende tijd nog taallessen.

De Z-route (Zelfredzaamheidsroute) is een van de drie inburgeringsroutes binnen de nieuwe inburgeringswet. Piëzo voert de Z-route uit voor Zoetermeerse statushouders in opdracht van de gemeente Zoetermeer. De deelnemers volgen in totaal 800 uur taalles bij Piëzo en verrichten 800 uur participatie-activiteiten. De participatie-activiteiten worden door Piëzo en Werkbedrijf De Binnenbaan ingevuld.

Wil je meer informatie over de Z-route of heb je interesse om als vrijwilliger een bijdrage te leveren aan de (taal)ontwikkeling van de deelnemers? Neem dan contact op met Karlien van Bijnen, karlien@stichtingpiezo.nl, 06‑81910583.

Kinderen ontdekken hun talenten bij de Piëzo TalentenAcademie

Maak je fiets zomerklaar!

Computerles bij inZet Centrum

Voeding, leefstijl en dementie – voorlichting door een diëtist