Ontdek de talenten van vrijwilligers – themabijeenkomst

Themabijeenkomst georganiseerd door Zoetermeer voor Elkaar

Hoe ontdek je waar de talenten van (potentiële) vrijwilligers binnen jouw organisatie liggen en hoe zet je deze mensen op de juiste plek in? Dit en meer kom je te weten tijdens de themabijeenkomst ‘Talentontwikkeling’ op dinsdagavond 11 juli. Deze is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met het werven en begeleiden van vrijwilligers of hier meer over wil weten. De activiteit is een initiatief van ‘Zoetermeer voor Elkaar’. De trainer Milou van Loenen (sociaal cultureel werker bij Piëzo) heeft vanuit haar dagelijkse praktijk veel ervaring met het onderwerp.

Talenten

Vrijwilligers willen graag aan een mooi doel bijdragen, maar wél als zij hier zelf ook een goed gevoel bij hebben en van krijgen. Soms zie je direct op welke plek een vrijwilliger het meest tot zijn of haar recht komt. Maar soms is dat niet direct duidelijk. Het is zonde als iemand hierdoor afhaakt, terwijl er ook andere mogelijkheden zijn die beter bij die persoon passen. Om de juiste mensen te werven en te behouden, is het belangrijk je te verdiepen in de wensen en talenten van jouw (potentiële) vrijwilligers. Tijdens de bijeenkomst krijg je (ook praktische) handvatten bij het aannemen, begeleiden en motiveren van vrijwilligers.

Aanmelden

De (gratis) themabijeenkomst vindt plaats op dinsdagavond 11 juli van 19:30 tot 21:00 uur bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats, Teldersrode 25 (Winkelcentrum Buytenwegh). Er is ruimte voor maximaal vijftien deelnemers (maximaal twee per organisatie). Aanmelden kan via milou@stichtingpiezo.nl. Vermeld bij het aanmelden je naam en organisatie.

Kinderen van de Piëzo TalentenAcademie op werkbezoek bij GameCity Zoetermeer

Diploma-uitreiking Piëzo en mboRijnland

Handgemaakte en duurzame producten in de Upcycle Store van de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kinderactiviteiten op vrijdagmiddag bij inZet in de zomervakantie