Nieuwe AKA-groep van start

Donderdag 28 januari was een spannende dag voor 16 deelnemers vanuit de PiëzoMethodiek. Met het zetten van een handtekening ging voor hen officieel de MBO 1 opleiding Aka van start. Nieuw voor deze groep is de mogelijkheid om vooraf aan te geven in welke sector zij willen leren en stage lopen. Mogelijke keuzes zijn techniek, horeca, zorg en welzijn en verkoop.

Hiermee bereiden Piëzo en het ID-college zich voor op een belangrijke verandering binnen deze MBO 1 opleiding per 1 september. De AKA opleiding wordt omgevormd tot de Entree opleiding, waarbij deelnemers vooraf al hun profiel moeten kiezen.

Het les- en boekengeld voor de deelnemers en de coördinatie van de opleiding wordt betaald vanuit een donatie van Fonds 1818. Hiermee maakt Fonds 1818  – de komende 3 jaar- voor 120 deelnemers deelname aan een opleiding mogelijk. Piëzo, de gemeente Zoetermeer en het ID college werken nauw met elkaar samen om de opleidingsgroepen te realiseren.

Voor meer informatie: sandra@stichtingpiezo.nl

AKA 2016-01

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats