Mondiaal Burgerschap en Global Goals 2030

De afgelopen weken hebben de kinderen van IKC Meester Verwers meegedaan aan het project Mondiaal Burgerschap en Global Goals 2030. Zo hebben de kinderen van een storyteller geleerd over het leven in Nicaragua, hebben de kinderen het leven in Nicaragua zelf kunnen ervaren/naspelen in het inleefatelier, hebben de kinderen kennis gemaakt met de global goals en hebben de kinderen samen met de Nicaraguaanse kunstenares Thelma Karina Tellez Lazo een muurschildering gemaakt. Deze muurschildering werd op vrijdag 19 oktober onthuld door wethouder Margreet van Driel.
Deze activiteiten zijn georganiseerd door en met behulp van Stichting Piëzo, de Gemeente Zoetermeer en het Landelijk Beraad Stedenbanden Nederland-Nicaragua (LBSNN). De activiteiten worden gefinancierd door de Europese Unie en richten zich op het onder de aandacht brengen van de 17 Global Goals 2030  bij burgers, organisaties en bedrijven.