Maatschappelijke Diensttijd voor jongeren

Bij Stichting Piëzo kunnen jongeren tussen de 15 en 30 jaar hun talenten ontdekken en zich inzetten voor een ander via het traject Maatschappelijke Diensttijd van Studeren en Werken op maat (MDT SWOM). Dit is een voor jongeren toegankelijk en flexibel traject waarin zij meer zicht krijgen op zichzelf en ontdekken wat bij hen past, zoals vrijwilligerswerk, studie of toekomstige baan.

Op dit moment doen 25 jongeren uit Zoetermeer mee. Deze jongeren leren bijvoorbeeld hoe het is om kinderactiviteiten uit te voeren, zoals het helpen bij het maken van huiswerk, het voorlezen aan kinderen of het stimuleren van creativiteit en talenten bij kinderen. Ook zijn er jongeren die schildervaardigheden opdoen in de Piëzo Ambachtenwerkplaats of die leren over de rol van gastvrouw. Kortom: er zijn binnen dit unieke traject heel veel verschillende opties voor jongeren om hun talenten te ontdekken.

Wat en hoeveel jongeren precies gaan doen, hangt af van wat zij kunnen en willen (leren). De jongeren worden begeleid door een coach, krijgen de mogelijkheid om workshops te volgen bij SWOM en doen werkervaring op bij Piëzo. Na afloop van het traject krijgen zij een certificaat.

Er zijn geen kosten verbonden aan dit traject. Het vraagt alleen een aantal uur inzet per week, gedurende een periode van vier tot zes maanden.

Wil je je aanmelden voor dit traject of heb je vragen? Neem dan contact op met Wieneke Crince Le Roy, projectcoördinator MDT bij Piëzo, via wieneke@stichtingpiezo.nl of via 06-36211905.

Kinderen van de Piëzo TalentenAcademie bezoeken de Poffertjestuin

Repair Café Zoetermeer