Leer mozaïeken: Geef kleur aan jouw vrije tijd!

In de Ambachtenwerkplaats is alles aanwezig om prachtig mozaïekwerk te maken. Op Maandag en donderdag worden er cursussen mozaïeken met glasstenen gegeven. Mozaïeken met glas is een eeuwenoude techniek waarbij het klassieke mozaïeken wordt gecombineerd met “modern” materiaal. Tijdens deze creatieve workshop leren deelnemers met het gereedschap en de materialen te werken. Met de verschillende kleuren zijn er diverse stijlen mogelijk.

Je kent mozaïek vast wel die geweldige SocialSofa’s in Zoetermeer; die kleurige banken. Misschien ken je zelfs de met mozaïek bekleedde bollen, de eieren en ‘kussens’ bij jou in de wijk? Het is allemaal handwerk en er wordt gewerkt naar ontwerpen die met elkaar of individueel worden gemaakt.

Wist je dat er ook hele leuke kleinere projecten zijn die individueel gemaakt worden? Zo zijn er nu de  gevelhuisjes of vogelhuisjes die worden bekleed met de glassteentjes. Beginnen met een tegeltje of met een iets grotere wanddecoratie kan ook of met het bekleden van een bestaande bloempot. Er is veel mogelijk en dat leer je onder andere tijdens de cursussen mozaïek. Het is heerlijk handwerk met als resultaat iets waar je jaren plezier van hebt. Mozaïekwerk verkleurtnamelijk niet onder invloed van licht. Een mozaïekwerkje voor een ander maken kan ook heel erg leuk zijn.

Enthousiast geworden? Meld je dan aan via de AmbachtenWerkplaats van inZet

Aanmelden kan bij Femke Boerkamp via 06 46872086 of femke@stichtingpiezo.nl. Uiteraard ben je ook van harte welkom om langs te komen in de Ambachtenwerkplaats aan de Teldersrode 25, te Zoetermeer.

De lessen zijn elke maandag en/of donderdag van 10:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 15:00 uur. De kosten bedragen €4,- euro per les. Deze kunt u contant voldoen of met behulp van de ZoetermeerPas. Gratis kinderoppas voor kinderen van 0 tot 4 jaar is mogelijk.

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove