Kom naar het World Food & Film Festival, zaterdag 17 augustus

Op zaterdag 17 augustus is het zover, de 2e editie van het World Food & Film festival. In samenwerking met het Stadstheater creëren we een plek waar multicultureel Zoetermeer met elkaar verbonden wordt door muziek en lekker eten. Proef van verrassende smaken bij de foodkraampjes, geniet van live muziek uit alle windstreken, haal informatie bij de talkshows en ontspan tijdens de feelgood movie!

Hoewel ieder land zijn eigen eet- en muziekcultuur kent, is er voor iedere cultuur één gemeenschappelijke deler: het sociale aspect. Muziek en samen eten zorgt voor mooie ontmoetingen en verbindt mensen met elkaar. Tussen 16.00 en 20.00 uur wordt er heerlijke fingerfood geserveerd uit diverse wereldkeukens met tot 21.00 uur live muziek uit verschillende windstreken zoals Flamingo en muziek uit Syrië en Eritrea. Om 17.30 en 19.30 uur staan er twee talkshows over actuele voedingsthema’s op het programma. De Zoetermeerse host en stadsdichter Robbert Roos gaat onder andere in gesprek met twee dames uit Indonesië die zich hebben verdiept in de mogelijke correlatie tussen voeding en dementie.

Als afsluiting van de avond draait er om 21.00 uur de film Toast van filmhuis Cameo in de Kleine Zaal van het Stadstheater. Kijk voor meer informatie op de website.

Het World Food & Film Festival wordt mogelijk gemaakt door 360° Stadstheater en Stichting Piëzo. Met dank aan Cultuur Fonds Zoetermeer en Filmhuis Cameo.