Kennissessies voor en door ouderen “Nasleep van de Eerste Wereldoorlog”

Op woensdag 4 september zal vrijwilliger Eric van Stichting Piëzo een kennissessie verzorgen over de nasleep van de Eerste Wereldoorlog.
Terwijl op 11 november 1918 in West-Europa en de VS de vlaggen uitgaan en de mensen elkaar op straat omhelzen omdat de oorlog aan het westelijk front voorbij is, is de stemming in Oost- en Zuidoost Europa geheel anders. Grote consternatie heerst er in Oostenrijk-Hongarije, dat uit elkaar valt. Diverse delen van dit eens zo grote land bestrijden elkaar te vuur en te zwaard om uit de boedel te halen wat erin zit. De gevolgen van deze strijd zijn tot op de dag van vandaag nog merkbaar in de onderlinge verhoudingen binnen de EU.

Kom luisteren naar het boeiende verhaal van Eric en leer van de geschiedenis.
Woensdagmiddag 4 september van 12:30 tot 14:30 uur bij inZet Buytenwegh aan de César Franckrode 64.
Deelname is 4 euro, inclusief koffie en thee. Betalen met de Zoetermeerpas is ook mogelijk.
Aanmelden voor deze Kennissessie kan via Geke Spijker via g.spijker@inzet-indewijk.nl of door te bellen naar de locatie via 079-8887474.

Maatschappelijke Diensttijd bij Piëzo

Burendag in Wijktuin Noordhove

Wethouder reikt voorleesdiploma’s uit bij de VoorleesExpress

Vier Burendag bij Piëzo en inZet