Kennissessie over Zoetermeer en de Canon van de Nederlandse geschiedenis

50 vensters op de geschiedenis

Op woensdagmiddag 29 maart zal Flip Bakker een kennissessie voor ouderen verzorgen over de geschiedenis van Zoetermeer. Er wordt ook wel beweerd dat inwoners van nieuwe steden (New Towns) als Zoetermeer zich (nog) niet echt identificeren met een stedelijk collectief geheugen. De inwoners hebben, minder dan in historische steden, een band met de plek waar ze wonen.  Aan de hand van de vijftig vensters van de Canon van de Nederlandse geschiedenis neemt Flip je mee op zoek naar raakvlakken met de geschiedenis van Zoetermeer. Zo valt te ontdekken dat ook Zoetermeer een rijke geschiedenis kent.

Wil je deze kennissessie graag bijwonen? Kom dan woensdagmiddag 29 maart van 14.45 tot 16:45 naar PiëzoCentrum Buytenwegh aan de César Franckrode 64. Deelname is 3 euro, inclusief koffie en thee. Betalen met de Zoetermeerpas is ook mogelijk.
Voor meer informatie en/of aanmelden kun je contact opnemen met Simone Langeveld via simone@stichtingpiezo.nl of bellen naar de locatie via 079-8887474.

Ouderen die interesse hebben om zelf iets te presenteren zijn ook van harte welkom om contact op te nemen.

De Kennissessies maken onderdeel uit van de diensten die Piëzo uitvoert voor inZet.

Foto: eigen collectie van Flip Bakker

Computercursus voor beginners bij inZet Meerzicht

Architecten in gesprek met ouderen van het Vonkje

Piëzo Ambachtenwerkplaats maakt Rad van Fortuin voor Oranjestichting