Kennissessie over Nederlandse liedjes door de jaren heen – met live zang

“Nederlandse liedjes door de jaren heen”

Op woensdagmiddag 8 maart zal vrijwilliger Kees van Stichting Piëzo een kennissessie verzorgen over de ontwikkeling van Nederlandse liedjes in de jaren ‘30, ‘40, ‘50 en ‘60. Hij zal laten zien en vooral laten horen hoe de liedjes beïnvloed werden door de situatie in het land, bijvoorbeeld door crisis, armoede, oorlog, wederopbouw of het gevoel dat alles anders moest. Ook komen de verschillen in muziek tussen de Europese landen aan bod. Kees zingt zelf en begeleid zichzelf daarbij op de gitaar.

Wil je deze kennissessie graag bijwonen en luisteren en meezingen met bekende en minder bekende Nederlandse liedjes? Kom dan woensdagmiddag 8 maart van 14.45 tot 16:45 naar PiëzoCentrum Buytenwegh aan de César Franckrode 64. Deelname is 3 euro, inclusief koffie en thee. Betalen met de Zoetermeerpas is ook mogelijk.
Voor meer informatie en/of aanmelden kun je contact opnemen met Simone Langeveld via simone@stichtingpiezo.nl of bellen naar de locatie via 079-8887474.

Ouderen die interesse hebben om zelf iets te presenteren zijn ook van harte welkom om contact op te nemen.

De diensten van PiëzoCentrum Buytenwegh maken onderdeel uit van de diensten voor inZet.

Fotograaf: Jeroen Stahlecker

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove