Kennissessie over de Muur in Berlijn

De Muur in Berlijn

Kennissessie voor ouderen

Op woensdagmiddag 19 april is er voor liefhebbers van geschiedenis een interessante lezing. Een vrijwilliger van Piëzo zal vertellen over ‘De Muur in Berlijn’. Van augustus 1961 tot november 1989 wordt Berlijn doorsneden door een muur. Muur is eigenlijk een te onschuldig woord voor het gigantische complex aan muur, prikkeldraadversperring, wachttorens en permanente patrouilles. Waarom was die muur, het sluitstuk van het ‘IJzeren Gordijn’, er eigenlijk? Waarom markeerde de val van de muur het einde van de korte twintigste eeuw?

Kom voor de antwoorden op woensdagmiddag 19 april van 14.30 tot 16:00 naar PiëzoCentrum Buytenwegh aan de César Franckrode 64. Deelname is gratis.

Voor meer informatie en/of aanmelden kun je contact opnemen met Simone Langeveld, sociaal cultureel werker bij Stichting Piëzo, via s.langeveld@inzet-indewijk.nl of bellen naar de locatie via 079-8887474.

De Kennissessies maken onderdeel uit van de diensten die Piëzo uitvoert voor inZet.

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?