Iedereen kan leren schilderen

Iedere donderdag tussen 12:30 en 14:30 heerst er een serene rust in een lokaa van inZet Centrum, ondanks dat er een klein groepje deelnemers toch hard aan het werk is. Onder begeleiding van een deskundige vrijwilliger leren deze deelnemers namelijk tekenen en schilderen. De deelnemers komen gewapend met hun eigen teken- en schilderspullen het lokaal binnen en zoeken op 1,5 meter van elkaar een tafeltje uit. Na een gezellig praatje gaan ze aan de slag. De een kiest ervoor om een ‘eenvoudig’ schilderij te maken terwijl de ander zich stort op een prachtige portretschilderij. De vrijwilliger kijkt op gepaste afstand mee over de schouder van de aanwezigen en geeft tips zoals “je zou wat meer water kunnen gebruiken waardoor de kleuren beter mengen” en “als je hier mee klaar bent, dan kan je ervoor kiezen iets met meer details te schilderen. Dat kan jij.” Wanneer een van de deelnemers verzucht ‘nou zover ben ík nog lang niet hoor!’ reageert de vrijwilliger “iedereen kan leren schilderen. Dus jij kan dit ook nog weleens gaan maken.”

Wil je ook leren tekenen en schilderen? Voor meer informatie over de teken- en schilderlessen of om je aan te melden: AnneMarie Hut, 06-11720398 of annemarie@stichtingpiezo.nl.

Fotograaf: Piëzo

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove