Gratis workshops voor werkzoekende vrouwen in Zoetermeer

In januari een nieuwe ronde Vrouw In Actie

Vanaf 29 januari start in Zoetermeer een nieuwe ronde van het project Vrouw In Actie (VIA): een reeks van 5 gratis workshops voor vrouwen die moeite hebben om aan betaald werk te komen. Het zijn 5 wekelijkse bijeenkomsten van ieder 2,5 uur, waarbij de vrouwen door een workshopleidster verschillende onderwerpen, op een interactieve wijze zullen behandelen. De onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere: wat zijn mijn kwaliteiten, hoe presenteer ik mezelf, geven en krijgen van feedback en het maken van een toekomstplan.

Wat is VIA?

Vrouw In Actie bestaat uit een reeks van 5 gratis workshops. De workshops worden verzorgd door succesvolle vrouwen uit het bedrijfsleven die graag hun kennis, netwerk en ervaring willen delen. De opzet van de workshops is dat vrouwen aan de hand van vragen en oefeningen met elkaar in gesprek gaan.

Wat levert het op?

De deelneemsters komen er achter wat zij willen en hoe ze dat kunt bereiken. Onder begeleiding van een workshopleidster gaan de vrouwen in groepsvorm aan de slag. Gesteund door de andere vrouwen in de groep zullen de vrouwen hun eigen vervolgstappen na de workshops bepalen. De één wil (weer) gaan werken, de ander vrijwilligerswerk doen of een cursus volgen.

Verdiepingscursus

Vrouwen die de workshops hebben gevolgd, kunnen na een selectieprocedure ook in aanmerking komen voor een verdiepingscursus van 12 bijeenkomsten. Ook deze is gratis. De inhoud van de verdiepingscursus wordt dan samen met de vrouwen die hiervoor in aanmerking komen bepaald.

Wanneer en hoe aanmelden?

De  workshoprondes starten in de week van 29 januari 2018. Aanmelden kan via je klantmanager van Gemeente Zoetermeer of direct bij de projectleider van VIA, tel. 06-51416381, email: jane@stichtingpiezo.nl.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag