Feestelijke uitreiking voorleesdiploma’s door wethouder Iedema

Wethouder Jan Iedema reikte woensdag 10 juli aan maar liefst 35 kinderen het voorleesdiploma’s uit. De kinderen hebben meegedaan aan de VoorleesExpress. Twintig weken lang werd bij de kinderen thuis voorgelezen door een voorleesvrijwilliger van de VoorleesExpress. De VoorleesExpress is een project om de taalontwikkeling en het voorleesplezier van kinderen tussen 2 en ongeveer 6 jaar te bevorderen. De voorlezer laat ouders en kinderen kennis maken met interactief voorlezen, boekjes en verhalen.

Voorafgaand aan de uitreiking gaf de Zoetermeerse kinderboekenschrijfster Renate Mamber een optreden. Zij speelde een aantal scenes uit haar boek ‘Het raadsel van de papegaaien.’ Op het einde was er een kinderboekenmarkt die in samenwerking met de Gomballenfabriek werd georganiseerd en konden kinderen op de foto met de grote papegaai uit het kinderboek van Renate. Het feest werd gesponsord met een gift van Lionsclub Soetermare.

VoorleesExpress Zoetermeer wordt uitgevoerd door Stichting Piëzo. Neem voor meer informatie contact op met de projectleider van de VoorleesExpress AnneMarie Hut via telefoonnummer 06-11720398 of via e-mail zoetermeer@voorleesexpress.nl

Fotograaf: Adrie van Dijk

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?