Duurzame minimarkt Piëzo TalentenAcademie Meerzicht

De kinderen van de Piëzo TalentenAcademie Meerzicht hielden deze week een duurzame minimarkt. De afgelopen weken hebben ze zich verdiept in beroepen binnen de politiek en overheid, met specifieke interesse op duurzaamheid. Zo leerden ze van een wijkagent om goed om te gaan met hun omgeving, van een leraar hoe je maatschappelijk betrokken kunt zijn en van diverse raadsleden wat politiek inhoudt. Dit resulteerde erin dat de kinderen afgelopen dinsdag hun eigen duurzame minimarkt organiseerden. Tijdens de markt boden zij verschillende workshops aan voor bezoekers, jong en oud. Samen maakten ze een insectenhotel, gezonde fruitdrankjes, een armband van fietsbanden en gaven ze een oud t-shirt een hele nieuwe look. Paul Overgaag, initiator van het Greenteam, kwam langs om het meest duurzame idee van de kinderen in het zonnetje te zetten.

Computercursus voor beginners bij inZet Meerzicht

Architecten in gesprek met ouderen van het Vonkje

Piëzo Ambachtenwerkplaats maakt Rad van Fortuin voor Oranjestichting

Voedingsetiketten lezen – voorlichtingsbijeenkomst door een diëtist