Dirk en Piëzo tegen voedselverspilling

De vrijwillige koks van Piëzo weten wel raad met de onverkochte producten van Dirk, waardoor de supermarkt ze niet hoeft weg te gooien.

Het is voor de vrijwillige koks wel elke keer weer een verrassing wat ze op maandag van Dirk krijgen. Het varieert van groenten, fruit, vlees en ook ijs.

De vrijwillige koks van de buurtmaaltijden gebruiken de producten om de gerechten van de buurtmaaltijden mee aan te vullen.

Van hen wordt, sinds ze via Dirk deze producten krijgen, meer flexibiliteit en creativiteit gevraagd.

Piet: “Het is afwachten wat er is en daar passen we onze recepten op aan”.

Alle vrijwillige koks hebben van de organisatie Voedselsurplus, die deze samenwerking tussen Piëzo en Dirk heeft opgezet, een training gehad hoe ze creatief kunnen koken met  de gekregen producten.

Fotograaf: Leon Koppenol

Onderschrift foto: De vrijwillige koks van Piëzo maken creatieve gerechten met de onverkochte producten van Dirk en voorkomen daarmee voedselverspilling.

Maatschappelijke Diensttijd bij Piëzo

Burendag in Wijktuin Noordhove

Wethouder reikt voorleesdiploma’s uit bij de VoorleesExpress

Vier Burendag bij Piëzo en inZet