De Watersnip scoort met Global Goals

De kinderen van groep 5, 6, 7 en 8 van Openbare Basisschool de Watersnip zijn de afgelopen weken druk in de weer geweest met de Global Goals 2030. Een storyteller leerde hen over het leven in Nicaragua, welk leven zij vervolgens zelf hebben ervaren in het inleefatelier. Door middel van tekeningen hebben de kinderen laten zien welke Global Goals voor hen belangrijk zijn, zoals een schone oceaan en minder armoede.

De Nicaraguaanse kunstenaar Thelma Karina Tellez Lazo heeft deze tekeningen samen met de kinderen verwerkt in een prachtige muurschildering, welke muurschildering vrijdag 2 november werd onthuld door wethouder van onderwijs Jan Iedema.

Vrijwilligers van Stichting Piëzo en gastouders van de ouderkamer van de school hebben de kinderen geholpen bij de uitvoering van al deze activiteiten.

De organisatie van deze activiteiten lag in handen van de Gemeente Zoetermeer, Stichting Piëzo en het Landelijk Beraad Stedenbanden Nederland-Nicaragua (LBSNN), met behulp van financiering van de Europese Unie. Gezamenlijk richten zij zich op het onder de aandacht brengen van de 17 Global Goals 2030  bij burgers, organisaties en bedrijven.

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove