De PiëzoMethodiek genomineerd voor de Appeltjes van Oranje

Het Oranje Fonds bekroont jaarlijks drie initiatieven met een Appeltje van Oranje. Vandaag werd duidelijk dat stichting Piëzo met de PiëzoMethodiek bij de elf genomineerden hoort. Zij bereikten de top elf na een online stemronde voor het Nederlandse publiek in december en de landelijke selectiedag op 20 januari. In mei ontvangen drie winnaars de prijs uit handen van Koningin Máxima op Paleis Noordeinde.

De PiëzoMethodiek is een manier om mensen hun talenten te laten ontdekken en in te zetten voor hun eigen ontwikkeling en voor de samenleving. Per jaar doen er ruim 3000 mensen mee en wordt er gewerkt met 500 vrijwilligers.

De Appeltjes van Oranje is een jaarlijkse prijs van Oranje Fonds voor succesvolle sociale initiatieven die verschillende groepen mensen samen brengen. Beter voor elkaar! Zo luidt het thema van de Appeltjes van Oranje 2015. Het Oranje Fonds bekroont hiermee drie succesvolle sociale organisaties of initiatieven die sociaaleconomische kansen van mensen versterken zodat zij meer en makkelijker mee kunnen doen in de maatschappij.

De prijs  bestaat uit een geldbedrag van €15.000,- en een bronzen Appeltje van Oranje, gemaakt door Prinses Beatrix. Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk. Het afgelopen jaar steunde het met € 28,7 miljoen initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander.  Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn al sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

11-genomineerden-Appeltjes-van-Oranje-2015-van-het-Oranje-Fonds.-_-Oranje-Fonds---Sander-van-Weert

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove