Dag van Palenstein

Workshops, muziek, leren en ontmoeten op Dag van Palenstein

Jaarlijks wordt de Dag van Palenstein georganiseerd door organisaties in de wijk, gemeente Zoetermeer en vele vrijwilligers.

Dit jaar is de Dag van Palenstein op maandag 10 juli en worden er door Piëzo en inZet tal van leuke workshops, een duurzame bingo, een expositie met schilderijen en een fietstocht rond het Noord Aa georganiseerd. In het Atrium van Castellum Palensteyn komt een groot terras waar men andere mensen kan ontmoeten en kan genieten van livemuziek uit de jaren ’60, ’70 en ’80.

Het thema van dit jaar is ‘start zomervakantie’. Leren, ontmoeten, ontspannen en een echte vakantiesfeer staan deze dag centraal.

Meedoen aan de workshops en activiteiten, georganiseerd door talentvolle vrijwilligers van Piëzo, is op deze dag gratis.

Het programma is als volgt:

Workshops en een duurzame bingo van 13.30 uur tot 14.30. Deze worden speciaal voor en door ouderen georganiseerd en aanmelden is gewenst. De fietstocht is niet leeftijd gebonden.

• Ansichtkaarten maken met de techniek van diamond paining
  • Tulpen schilderen op canvas
  • Een duurzame bingo
  • Een fietstocht voor volwassenen onder begeleiding van een vrijwilliger. Start- en eindpunt bij locatie inZet/Piëzo in Castellum Palensteyn, Rakkersveld 253. De route van de fietstocht gaat rond de mooie Zoetermeerse Meerpolder en is één van de mooiste manieren om het gebied te zien. Deze fietstocht van 19 kilometer start om 13.30 uur en eindigt ongeveer om 15.30 uur.
  • Het Atrium is een groot terras met vanaf 14.30 uur (tot 16.00 uur) livemuziek uit de jaren ’60/’70/’80 voor volwassenen en een expositie met schilderijen van de schildergroep. Voor deze activiteit hoef je je niet aan te melden en kun je vrij inlopen.

Om je aan te melden, kun je binnenlopen bij de balie van inZet/Piëzo aan het Rakkersveld 253 of bellen naar 079-8885550.
Voor meer informatie kun je terecht bij Christine Advokaat, sociaal cultureel werker bij Stichting Piëzo, c.advokaat@inzet-indewijk.nl

Kinderen van de Piëzo TalentenAcademie op werkbezoek bij GameCity Zoetermeer

Diploma-uitreiking Piëzo en mboRijnland

Handgemaakte en duurzame producten in de Upcycle Store van de Piëzo Ambachtenwerkplaats