Buurttuin geopend door wijkwethouder Groeneveld

De buurttuin aan de César Franckrode in Buytenwegh is zaterdag – op Burendag- officieel geopend door wijkwethouder Jakobien Groeneveld door het planten van een boom. De tuin is ontstaan vanuit adoptiegroen en op initiatief van een enthousiaste wijkbewoonster, Karin. Zij maakte het ontwerp voor de Buurttuin en HABO GWW heeft gezorgd voor de bestrating van de tuin. Karin heeft kennis van tuinieren werkt wekelijks samen met andere buurtgenoten en vrijwilligers in de buurttuin.

Veel buurtgenoten waren naar de opening van de Buurttuin gekomen en hielpen meteen een handje mee om de eerste herfstbladeren uit de tuin te halen. Voor kinderen stonden emmertjes klaar met bloembolletjes want als je in de lente wil genieten van bloemen moet je de bloembolletjes op tijd planten. Die bloemen zorgen straks in het voorjaar voor een voedselrijke omgeving voor de bijen. Door de vrijwilligers van de Ambachtenwerkplaats is een bijenhotel gemaakt dat meteen op een mooie plek werd opgehangen en geopend door de wethouder samen met de aanwezige kinderen.

Fotobijschrift: Wijkwethouder Jakobien Groeneveld plant samen met wijkbewoonster en vrijwilliger Karin de boom.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag