Avicennaprijs voor LangeLand ziekenhuis

Samenwerking met Bezoekmannen en -vrouwenproject van Piëzo

Jacqueline van Zoest, initiatiefnemer van het project en maatschappelijk werker, ontving de Avicennaprijs uit handen van voorzitter W. Voogt van de Stichting Avicenna. Deze prijs, die bestaat uit een kunstwerk en een geldbedrag van 1500 euro, wordt elke twee jaar in Nederland uitgereikt aan zorgverleners die bijdragen aan een wezenlijke verbetering van de zorg aan vluchtelingen en migranten.

Praktische multiculturele ondersteuning bij perinatale zorg is een door het LangeLand ziekenhuis en Piëzo ontwikkeld project voor vluchtelingen en migranten. Aanstaande moeders en het gezin worden zowel voor als na de bevalling ondersteund door getrainde vrijwillige bezoekvrouwen met dezelfde culturele achtergrond. Het LangeLand Ziekenhuis werkt hiervoor al geruime tijd samen Piëzo.  Bezoekvrouwen van Piëzo hebben inmiddels ruim honderd patiënten van het ziekenhuis bijgestaan. Dit gaat met name om praktische zorg voor nieuwkomers met (zeer) jonge baby’s in het ziekenhuis en thuis. Er was zeer grote waardering voor de inzet van de bezoekvrouwen. Ook wethouder Isabelle Vugs van Zorg en Welzijn was aanwezig bij deze feestelijke gelegenheid.

Neem voor meer informatie contact op met Marieke van Bijnen (Projectleider Bezoekmannen en -vrouwen), 06-31684782, marieke@stichtingpiezo.nl

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?