Ambachtenwerkplaats start met nieuwe lessen kleding herstel

Na de zomervakantie starten de diverse lessen kleding maken in de Ambachtenwerkplaats weer. Tijdens de lessen ‘kleding maken start’ op dinsdagmiddag worden de ambacht kleding maken vanaf de basis behandeld. Hoe werkt een patroon, welke stoffen zijn er en hoe werkt een naaimachine? Ook de les ‘technisch kleding maken’ start weer na de vakantie. Deze lessen, op donderdagochtend, gaan in op het aanleren van patroon tekenen en kleding ontwerpen. Bij beide activiteiten staan enthousiaste en kundige vrijwilligers klaar om de groepen te (bege)leiden.

Twee keer per week is het mogelijk in de textielwerkplaats deel te nemen aan ‘kleding reparatie’ lessen. Binnen deze lessen wordt geleerd hoe je kleding die stuk is herstelt. Ook kan geleerd worden hoe je kleding verstelt. Zo wordt kleding hergebruikt en worden kosten bespaard. De lessen vinden plaats op dinsdag- en vrijdagochtend.

Kosten per les zijn 3 euro. Dit kan contant betaald worden of tegen inlevering van ZoetermeerPas cheque 3, 4, 5 of 6. Gratis kinderoppas voor kinderen van 0 tot 4 jaar is aanwezig.

Loop voor meer informatie binnen bij de Ambachtenwerkplaats of neem contact op met Femke Boerkamp, femke@stichtingpiezo.nl, 079‑8881928.

Fotograaf: Henk Leentfaar

Een Koninklijke kookworkshop voor kinderen

Workshop bij inZet Buytenwegh over meer zelfvertrouwen

Omgaan met meningsverschillen – workshop door Indigo Preventie