Terugblik NL Doet in Wijktuin Noordhove

Wat was het een prachtige, zonovergoten dag afgelopen vrijdag, bij NL Doet in wijktuin Noordhove. Ruim 20 vrijwilligers waren aanwezig. Wethouder Margreet van Driel was daar één van. Zij had een enthousiast openingswoord en gaf het startsein voor de vele klussen die gedaan konden worden. En wat is er hard gewerkt! Het hekwerk en de plantenbakken zitten weer strak in de beits, de schooltuintjes zijn klaar voor het nieuwe seizoen en sfeervolle hagen van wilgentenen zijn aangebracht. Ook de vijver is uitgebaggerd zodat de vissen en kikkers weer ruimte hebben. Na een goed verzorgde lunch van verse soep en broodjes werd met hernieuwde energie verder gewerkt. Om 15.00 uur kwamen de kinderen van basisschool De Baanbreker ook nog een handje helpen (met werkhandschoenen aan zelf een kruiwagen mogen rijden, weet je wel hoe stoer dat is?). Toen zij een vogelhuisje gingen timmeren en plantjes in een versierd potje mochten poten, sloten de vrijwilligers deze succesvolle dag af met een hapje en een drankje. We zien uit naar komend seizoen waar we in de sociale moestuin voor en met de wijk aan de slag willen.

Tegen iedereen die wil langskomen, om te helpen of gewoon voor wat gezelligheid, zeggen we: “Als het hek open staat, is er ook koffie!”

Neem voor meer informatie of voor vragen contact op met Odette Panneman, sociaal cultureel werker bij Piëzo, op 06-36019137 of odette@stichtingpiezo.nl

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?