Zoetermeer voor Elkaar op NOS journaal

De Corona hulp via Zoetermeer voor Elkaar was een nieuwsitem op het NOS journaal. Veel vrijwilligers in Zoetermeer zetten zich in om een ander te helpen. Zoals Aarti en Sham uit Rokkeveen, zij zijn aangesloten bij Zoetermeer voor Elkaar en Kookmaatjes bij Piëzo. Ze koken al een half jaar, vanaf de lockdown, iedere donderdag een extra maaltijd voor een ouder stel en doen ook voor mensen boodschappen via de UVV. De cameraploeg van de NOS kwam in de keuken van Sham en Aarti filmen hoe zij deze dag een maaltijd klaar maakten voor een mevrouw uit de wijk. Deze mevrouw was hier heel blij mee en ook met alle andere hulp die zij krijgt. Wethouder Ingeborg ter Laak vertelde op het nieuws hoe content zij is met de inzet van vrijwilligers en welzijnsorganisaties in de stad.

Wil je hulp krijgen of hulp geven? Kijk dan op www.zoetermeervoorelkaar.nl.