Workshop kinderliedjes zingen voor oppasvrijwilligers van Piëzo

Vrijwilligers die werkzaam zijn in de kinderoppas van diverse locaties van Stichting Piëzo volgden 18 mei 2017 een workshop kinderliedjes zingen in het CKC. Mariska Sloot, klarinetdocent en tevens docent van de lessen “Muziek op schoot” en “Klap eens in je handjes”, had speciaal voor deze vrijwilligers een workshop samengesteld die aansloot op het programma van de kinderoppas bij Piëzo.

De vrijwilligers bieden de kinderen elke dag een vaste structuur en liedjes maken die structuur duidelijk en herkenbaar. Er zijn allerlei nieuwe liedjes aangeleerd, zoals een welkomstliedje, een kringliedje, een knutselliedje, een opruimliedje, een eet- en drinkliedje en een afscheidsliedje. Het doel van deze workshop was de vrijwilligers laten ervaren hoe leuk gezamenlijk zingen kan zijn en hoe belangrijk zingen is voor de ontwikkeling van kinderen. Binnenkort volgt nog een workshop voor een tweede groep vrijwilligers. Voor de kinderen is het straks fijn dat alle vrijwilligers op alle locaties dezelfde liedjes kennen en zingen.

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove