Wilgen knotten in de Wijktuin Noordhove

Met 9 graden op de thermometer en een zwak voorjaarszonnetje was het een prachtige winterdag om de wilgen in de Wijktuin Noordhove te knotten. Enthousiaste vrijwilligers uit de wijk klaarden samen met Hennie van Knotgroep Meer en Woud deze klus. Onder de koffie werd kennis gedeeld. Zo hoorden we welke belangrijke rol de knotwilg vervult voor vogels en insecten. Een wilg rot makkelijk, maar gaat dan niet dood en wordt ook niet zwak. In de holtes die door het rotten ontstaan, bouwen de wilde eend, steenuil of winterkoning hun nest. Insecten schuilen erin tegen wind en regen.

Van de afgeknipte wilgentenen zal een afrastering worden gevlochten die luwte geeft op het terras met de nieuwe picknicktafels.

Het harde werken werd beloond met verse soep en broodjes en zo kregen we nu al zin om straks, als het écht voorjaar wordt, heerlijk in de tuin te lunchen met soep van groenten en kruiden uit eigen tuin.

Ook de komende tijd is er genoeg werk te doen in de tuin. Het geeft voldoening om samen in de buitenlucht bezig te zijn, een kop koffie te drinken met elkaar en mensen uit de buurt te leren kennen. Bent u geïnteresseerd in de wijktuin en lijkt het u leuk om met ons mee te doen, kom dan op dinsdag, donderdag of vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur eens langs aan Da Sangalloruimte 10. Een vers kopje koffie is gauw gezet! Of neemt u bij vragen of suggesties contact op met Odette Panneman, sociaal cultureel werker van Piëzo via 06-36019137.