Vrijwilligers VoorleesExpress bedankt

We lopen tegen het einde van het jaar 2020. Een mooi moment om stil te staan bij de ongelofelijke prestatie die vrijwilligers dit jaar hebben geleverd voor gezinnen van de VoorleesExpress. Juist nu zijn er veel gezinnen die geïsoleerd dreigen te raken en kinderen die extra hulp nodig hebben bij hun ontwikkeling. Ondanks coronamaatregelen blijven vrijwilligers zich inzetten voor deze gezinnen. Zij bleven ouders coachen en samen kijken wat er nodig is voor kind en ouders. Ook werd er breder doorgevraagd. Zoals: begrijpt het gezin de coronamaatregelen? Is er misschien coronahulp nodig? Lukt het met thuisscholing en lezen? Om toch iets extra’s te kunnen doen zijn vrijwilligers in het voorjaar, in de zomer en met Sinterklaas langs de deuren gegaan met leuke leestasjes, taalspelletjes en knutselpakketten. Kortom, wij zijn ontzettend trots op onze vrijwilligers! Nog altijd zijn zij enorm creatief en lezen voor, helemaal conform coronamaatregelen, samen met ouders en kinderen en geven de nodige persoonlijke aandacht. Vrijwilligers van de VoorleesExpress bedankt!

Zelf voorlezer worden?
Maar het werk is nog niet klaar! Doordat een grotere groep kinderen nu risico loopt op een (taal)achterstand (en daardoor meer gezinnen zijn aangemeld) zoeken we nieuwe vrijwilligers om 20 weken lang, één uur per week, samen met ouders aan de slag te gaan met voorlezen, taal en taalspelletjes. Sinds dit jaar zijn er ook een aantal online voorleestrajecten.

Voor meer informatie of aanmelden mail of bel: AnneMarie Hut Projectleider VoorleesExpress Zoetermeer bij Stichting Piëzo, zoetermeer@voorleesexpress.nl, 06-11720398.

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove