VoorleesExpress op honderd

Elk jaar opnieuw gaan enthousiaste, vrijwillige voorlezers van de VoorleesExpress op pad om voor te lezen bij gezinnen thuis. In het jaar 2021 hebben wij hiermee zelfs 100 gezinnen kunnen bereiken. Dat betekent dat er dit jaar weer 100 gezinnen in Zoetermeer bij zijn gekomen waar taal en taalontwikkeling een belangrijke rol zijn gaan spelen.

Eén van deze 100 gezinnen is de familie Ziaie. Hier wordt elke week voorgelezen door voorlezer Romy Santpoort. Naast voorlezen worden er ook taalspelletjes gespeeld met het hele gezin. Vader geeft aan dat hun zoontje Arash elke week op Romy staat te wachten. Arash en Romy hebben echt een klik en Arash zijn woordenschat gaat met sprongen vooruit. Die vooruitgang is ook door zijn juf op school niet onopgemerkt gebleven.

Inmiddels is het gezin ook lid geworden van de bibliotheek en zullen boeken naar alle waarschijnlijkheid een vaste plek blijven krijgen in hun dagelijks leven.

Ook in 2022 gaat de VoorleesExpress er weer op uit om bij 100 gezinnen thuis voor te lezen. Ben je enthousiast geworden en is voorlezen echt jouw ding? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie of voor een kennismakingsgesprek met Leonie Bierhuizen via zoetermeer@voorleesexpress.nl of 06 43146849.