Verrassingsfeestje tijdens de inburgeringsles

Zakaria is de eerste Zoetermeerder die het volledige participatietraject van de Z-route van de nieuwe inburgeringswet heeft afgerond en ook nog eens in zeer korte tijd. Reden voor een feestje! Uit handen van een medewerker van de gemeente Zoetermeer en van de directeur van Piëzo kreeg hij een certificaat overhandigd. Daarna was het tijd voor een lekkere taart die hij deelde met zijn coaches, docenten en klasgenoten. Deze laatsten zijn ook hard bezig met hun participatietraject. Daarnaast volgen Zakaria en zijn klasgenoten ook nog eens twaalf uur per week taallessen.

De Z-route (Zelfredzaamheidsroute) is een van de drie inburgeringsroutes binnen de nieuwe inburgeringswet. Piëzo voert de Z-route uit voor Zoetermeerse statushouders in opdracht van de gemeente Zoetermeer. De deelnemers volgen in totaal 800 uur taalles bij Piëzo en verrichten 800 uur participatie-activiteiten. De participatie-activiteiten worden door Piëzo en Werkbedrijf De Binnenbaan ingevuld.

Wil je meer informatie over de Z-route of heb je interesse om als vrijwilliger een bijdrage te leveren aan de (taal)ontwikkeling van de deelnemers? Neem dan contact op met Karlien van Bijnen, karlien@stichtingpiezo.nl, 06‑81910583.

Fotograaf: Leon Koppenol

Kinderen van de Piëzo TalentenAcademie op werkbezoek bij GameCity Zoetermeer

Diploma-uitreiking Piëzo en mboRijnland

Handgemaakte en duurzame producten in de Upcycle Store van de Piëzo Ambachtenwerkplaats