Taal & Toekomst taalcoaching voor migrantenjongeren wordt verlengd!

Het project Taal & Toekomst, bedoeld om de taal- en toekomstvaardigheden van migrantenjongeren te verbeteren, blijkt een heel  groot succes in Zoetermeer. Stichting Piëzo rolde dit landelijke project ruim twee jaar geleden uit in Zoetermeer. Nu de landelijke financiering via Het Begint met Taal stopt heeft Fonds 1818 aan Piëzo een donatie gegeven om het project voor 35 jongeren voort te zetten. Elke jongere (tussen 16 en 26) krijgt een eigen taalcoach die wekelijks met hem of haar afspreekt. De jongeren geven aan het persoonlijke contact met de taalcoach heel waardevol te vinden. Er is iemand die tijd heeft om naar ze te luisteren. Ze kunnen vragen stellen over opleidingen en stage en ze oefenen samen de Nederlandse taal. Taalcoaches helpen grip te krijgen op de meer formele digitale vaardigheden, ze gaan mee naar een open dag van een nieuwe opleiding, helpen zoeken naar een stageplek  en vieren bijvoorbeeld gezellig samen Sinterklaas of kerst met de jongeren.

Taal & Toekomst draagt er voor de jongeren aan bij dat ze zich zelfverzekerder voelen, makkelijker de taal in de praktijk spreken, een toekomstperspectief ontwikkelen en er mooie contacten ontstaan tussen nieuwkomers en vrijwilligers (taalcoaches).

Meer informatie voor het aanmelden van een jongere of om je aan te melden als vrijwilliger: Kirsten Cleij, 06 55217956, kirsten@stichtingpiezo.nl.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag