Studieplekvrijwilligers Piëzo op basisschool De Regenboog

In het najaar van 2020 hebben Basisschool De Regenboog en Stichting Piëzo de handen ineengeslagen om de leerlingen die extra hulp nodig hebben te ondersteunen bij hun huiswerk. Elke maandagmiddag en woensdagmiddag verzorgen enthousiaste vrijwilligers van Stichting Piëzo de Studieplek op School. Leerlingen voor wie het lastig is om thuis hun huiswerk te maken, blijven na schooltijd wat langer om met de vrijwilligers aan de slag te gaan. Ook tijdens de lockdown zijn de vrijwilligers online met “hun” leerlingen doorgegaan en hebben zij geassisteerd bij de noodopvang op school. Daardoor konden de leerkrachten zich concentreren op het geven van de digitale lessen en konden er veel kwetsbare kinderen op een verantwoorde manier in de school worden opgevangen. De Regenboog staat voor Kansrijk onderwijs voor elke leerling en met de mooie samenwerking met Piëzo wordt hier samen vorm aan gegeven.

Voor meer informatie over de Studieplekken van Piëzo kunt u contact opnemen met Wendy Moerman via 06 80055583, wendy@stichtingpiezo.nl.