Studieplekken bij Piëzo dragen bij aan kansengelijkheid

Niet alle kinderen hebben thuis de mogelijkheid om huiswerk te maken of kunnen door hun ouders geholpen worden met hun huiswerk. Piëzo biedt daarom op haar locaties Studieplekken waar vrijwilligers zich met veel passie en enthousiasme inzetten voor deze kinderen. Zo bezochten vorig jaar 81 kinderen de Studieplekken en konden zij, net als hun klasgenootjes, ook hun huiswerk maken en inleveren. De kinderen geven aan dat huiswerk maken eigenlijk toch wel leuk is. Het samenzijn met andere kinderen en de aandacht van de vrijwilligers dragen bij aan hun resultaten en zelfvertrouwen. De vrijwilligers zijn niet alleen op de locaties van Piëzo actief. Ook op Basisschool De Regenboog en op het Praktijkcollege helpen zij bij elkaar zo’n 60 leerlingen.
Kinderen vanaf groep 4 tot en met groep 8 kunnen gebruik maken van de Studieplekken op de locaties van Piëzo. Ook leerlingen van de eerste klas van het Voortgezet Onderwijs kunnen terecht voor hulp bij studievaardigheden en basisvaardigheden als rekenen en taal.
Wil je je kind aanmelden voor de Studieplekken of wil je meer informatie? Dan kun je contact opnemen met Christa de Jonge, christa@stichtingpiezo.nl, 06-18543845.
Ook als je je graag als vrijwilliger zou willen inzetten voor deze kinderen, ben je van harte uitgenodigd om contact op te nemen.

Word voorlezer bij de VoorleesExpress en maak het verschil!

Egelopvang blij met de vele egelslaapzakjes

Kookworkshop voor kinderen bij inZet Buytenwegh

Kennissessie – Het belang van bewegen