Ruim 70 certificaten beroepen in ‘media’ en ‘sport’ voor kinderen Piëzo TalentenAcademie

Afgelopen week hebben we ruim 70 certificaten kunnen uitreiken aan de kinderen van de Piëzo TalentenAcademie sectoren ‘Media’ en ‘Sport.’ De kinderen maakten in zeven weken kennis met diverse beroepen in de media en sport. Zo kregen ze les van stadsdichter en journalist Robbert Roos en van radiomakers van Zfm. Voor de sector ‘Beroepen in de Sport’ gingen de kinderen onder andere op werkbezoek naar het Car Jeans Stadion, SnowWorld en Silverdome. Ze leerden dat niet alleen sporters in deze omgeving werken maar ook bijvoorbeeld een receptionist, uitgifte medewerker en een barista. Al met al waren het hele leuke en leerzame weken.

Nieuwe sectoren na de herfstvakantie

Na de herfstvakantie, vanaf 29 oktober, starten nieuwe sectoren. Kinderen leren bij de Piëzo TalentenAcademie alles over beroepen in de sectoren Orde & Veiligheid en Podiumkunsten. Zo komt een advocaat een gastles geven en nemen we een kijkje achter de schermen van het Stadstheater. Nieuw deze periode is de samenwerking met ArtLab van het CKC & partners; in Oosterheem gaan we theater maken en in Palenstein gaan we aan de slag met Atelier kunsten. Bij de Piëzo TalentenAcademie leren mensen je van alles over hun beroep. Je mag vragen stellen en je gaat ook het beroep zelf ervaren! En ondertussen ontdek je waar jij goed in bent.

Kinderen tussen de 9 en 14 jaar die wonen en/of op school zitten in de wijk Palenstein of Oosterheem kunnen zicht aanmelden via jocelyn@stichtingpiezo.nl / odette@stichtingpiezo.nl of door binnen te lopen bij Piëzo. Voor meer informatie: 079-8885550

Fotograaf: Piëzo

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?