Rekenlessen met een echt certificaat

De rekenaars bij Piëzo hebben hun rekencertificaat in ontvangst mogen nemen van de rekentrainer bij Piëzo. In Palenstein en Buytenwegh geeft Natalie trainingen in rekenen.

Ook dit seizoen is er door de deelnemers aan de rekenlessen heel hard gewerkt om hun rekenniveau te verbeteren en dat is gelukt. Iedere deelnemer rekent op zijn/haar eigen niveau. Menig deelnemer overwint zijn angst om te rekenen. Rekentrainer Natalie: ‘Ik zie dat rekentalent wordt bevrijd!’. Volgens Natalie is het voor veel deelnemers een hele stap om zich op te geven voor de rekenlessen. De stap eenmaal genomen gaan we eerst de rekenangst wegnemen. Langzaam wennen de deelnemers aan cijfers en getallen. Van daaruit bouwen we verder. In de lessen wordt veel samengewerkt. Als je het aan een ander kunt uitleggen ben je al deskundig. Cursisten ontdekken al snel dat rekenen leuk is en deel uitmaakt van het dagelijks leven. Natalie wordt bij het geven van de lessen rekenlessen ondersteund door enthousiaste vrijwilligers. ‘Rekenvaardigheid is belangrijk voor iedereen’ vervolgt Natalie: ‘want we leven nu eenmaal in een getallenwereld. Iedereen kan leren rekenen. Het is eigenlijk goochelen met cijfers.

Volgend schooljaar kun je, je weer opgeven voor de rekenlessen. Heb je interesse in het volgen van de lessen?

Neem contact op met Piëzo milou@stichtingpiezo.nl, 06-11715238 en informeer naar de mogelijkheden.

Foto: Piëzo, rechts vooraan op de foto Natalia de rekentrainer

Klaar voor de start?! Even tijd voor jezelf – bewegen, leerzaam en gratis

Deelnemers PiëzoMethodiek nemen diploma in ontvangst

Deelnemers PiëzoMethodiek gestart met mbo2-opleiding