Piëzo kijkt terug op succesvol PiëzoMethodiek Congres

Eerste PiëzoMethodiek Congres in Zoetermeer

Na het welkom van het PiëzoMethodiek Congres in Zoetermeer door dagvoorzitter Geja Jol was de opening in handen van Ronald van der Giessen, directeur van het Oranje Fonds, met lovende woorden over de PiëzoMethodiek die door stichting Piëzo ontwikkeld is. Mariette van Leeuwen, wethouder van Zoetermeer en voorzitter van de commissie Gezondheid en welzijn van de VNG hield een bevolgen toespraak over de effectieve rol van Piëzo met inzet van de methodiek in Zoetermeer.

Conferencie-02

Na het plenaire deel namen de aanwezigen deel aan workshops. De workshops gaven een goed beeld van de werkwijze van de methodiek binnen organisaties en hoe de methodiek aansluit bij het welbevinden, de gezondheid en de participatie van mensen. De workshops werden verzorgd door CoWell, Movisie, AKROS, Buzinezzclub, stichting Lezen en Schrijven, de gemeente Leiden, iDOE Leiden, Participe Alpen aan de Rijn, Eljakim IT bv en Piëzo. Het Oranje Fonds was aanwezig om informatie en advies te geven over de mogelijkheden die het Fonds kan bieden voor organisaties die met de PiëzoMethodiek willen gaan werken.

Nadat Piëzo bestuursvoorzitter Roel Pots en de Leidse wethouder Roos van Gelderen hadden teruggeblikt op de workshops volgde er een feestelijke afsluiting met optredens van deelnemers aan de PiëzoMethodiek, een netwerkbijeenkomst en bloemen en attenties voor alle mensen die zich gedurende het Congres hebben ingezet.

De PiëzoMethodiek heeft bewezen een effectief instrument te zijn bij de ondersteuning van de persoonlijke ontwikkeling van mensen in een kwetsbare positie en daarmee hun mogelijkheden om te participeren in de samenleving vergroten. Deelname van Piëzo aan het Groeiprogramma van het Oranje Fonds heeft ertoe geleid dat er inmiddels op vijftien locaties in Nederland met de PiëzoMethodiek gewerkt wordt en op meerdere locaties wordt de implementatie van de methodiek voorbereid.

Conferencie-07