Onthulling Global Goals muurschildering

Dit najaar waren de kinderen van NOOZ (Nieuwkomersvoorziening Opvang & Onderwijs Zoetermeer) en de kinderen van de schakelklassen van De Regenboog aan de beurt om mee te doen met het Global Goals project voor de basisschool.

Voor de kinderen begon het avontuur met de komst van schrijver en storyteller Gerard Sonnemans die de kinderen leerde over de Global Goals 2030 en over het leven in een ontwikkelingsland. De kinderen hebben het geleerde verwerkt in tekeningen, welke tekeningen de basis vormden voor het ontwerp van de muurschildering.

Een week lang hebben de kinderen samen met kunstenaar Manuel Alaniz uit Nicaragua aan de muurschildering op het Schansbos gewerkt. Vrijwilligers van Stichting Piëzo zorgden voor de nodige ondersteuning bij de uitvoering van dit project.

Aan het einde van de week werd de muurschildering onthuld en konden de kinderen het resultaat aan hun ouders en diverse genodigden laten zien. Kunstenaar Manuel vertelde de aanwezigen over de totstandkoming van het ontwerp en de relatie met de Global Goals 2030. De allerjongste kinderen zorgden voor gezonde en lekkere hapjes. Al met al een feestelijke afsluiting van dit bijzondere project.

Stichting Piëzo heeft deze activiteiten uitgevoerd in samenwerking met de gemeente Zoetermeer en het landelijk Beraad Stedenbanden Nederland – Nicaragua in het kader van “Zoetermeer4GlobalGoals2030”. Gemeente Zoetermeer is een zogenaamde “GlobalGoals gemeente” in Nederland.

Deze activiteiten worden financieel mogelijk gemaakt door Landelijk Beraad Stedenbanden Nederland – Nicaragua, PLATFORMA-Council of European Municipalities and Regions en Europese Unie.

Fotograaf: Jeroen Stahlecker