Ambachtenwerkplaats

Teldersrode 25 2717 HR Zoetermeer 079-8881928

Hou je van creatief bezig zijn, werken met je handen en speciale en unieke dingen maken? Dan is de Ambachtenwerkplaats echt iets voor jou! Je kunt er terecht om te leren en bezig te zijn in de verschillende ambachtplaatsen:

• Textielatelier: kleding leren maken en repareren; textiele werkvormen en weven;
  • Techniekatelier: houtbewerken, elektriciteit; klussen in en om het huis;
  • Fietsenwerkplaats: lessen en ondersteuning bij fietsreparatie;
  • Energiewerkplaats: workshops energie besparen en energiescans;
  • Creatieve werkplaats: schilderen en creatieve werkvormen.

Openingstijden Ambachtenwerkplaats

Openingstijden Ambachtenwerkplaats vanaf maandag 13 mei:
Maandag t/m donderdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.

Openingstijden fietsenwerkplaats vanaf woensdag 15 mei 2019 (let op, aangepaste locatie en tijden):
Maandag tot en met donderdag van 13.00 uur tot 17.00 uur
Adres: Kerkenbos 22, 2716 PH, Zoetermeer
(Locatie: Productiehuis Buurtwerk)

Klussendienst

Mensen die niet zelf in staat zijn door financiële en/of lichamelijke beperkingen om klussen in huis te doen, kunnen een beroep doen op de klussendienst van de Ambachtenwerkplaats. Vrijwilligers komen dan bij iemand thuis om de klus uit te voeren.

Kunstuitleen

Hebt u een minimuminkomen en/of bent u in het bezit van een Zoetermeerpas, dan is er nu de mogelijkheid om kosteloos een gevarieerd aanbod aan kunst te lenen. Dankzij een donatie van een Haagse kunsthandelaar- van ruim 500 kunststukken- is in de Ambachtenwerkplaats een kunstuitleen gerealiseerd. Het gaat hier om prachtige etsen, litho’s en zeefdrukken van diverse Nederlandse kunstenaars. Komt u gerust langs om op uw gemak de prachtige kunstwerken te bekijken en kies er één die bij u past. U kunt onder begeleiding in de techniekwerkplaats houtbewerking een houten lijst maken om het kunstwerk zo van een persoonlijk tintje te voorzien.

Meer informatie

Wil je zelf actief aan de slag in de Ambachtenwerkplaats als deelnemer of vrijwilliger of wil je meer informatie?

Neem dan contact op met Femke Boerkamp, projectleider, via 06-46872086 of femke@stichtingpiezo.nl.

De Ambachtenwerkplaats is ontwikkeld door Piëzo en mogelijk gemaakt door actieve samenwerkingspartners zoals Gilde Zoetermeer, HABO GWW, Ipse de Bruggen Maatwerk e.a, vele vrijwilligers en een financiële bijdrage van Fonds 1818 en de gemeente Zoetermeer.