Kijken en luisteren naar de geschiedenis van muziek

Vanaf 19 juli is er in inZet Centrum een gevarieerd zomerprogramma voor ouderen van Het Vonkje.

Een onderdeel van het programma is Muzikale wereld-oriëntatie, op maandagen van 14.45 uur tot uiterlijk16.45 uur. Een reeks van zes informatieve en muzikale bijeenkomsten, met wekelijks een nieuw land/werelddeel waarvan muzieksoorten kunnen worden beluisterd en besproken.

Als eerste komt Nederland aan bod. Daarin zal met zevenmijlslaarzen een tocht gemaakt worden door onze muzikale geschiedenis, van Sweelinck via Eddy Christiani tot en met Herman van Veen. Klassiek, populair en cabaret. Beeld en geluid komen van een groot scherm. Eventuele verzoekjes van de toehoorders zijn mogelijk als die op internet te vinden zijn.

Later komen Duitsland, Frankrijk en Spanje voorbij en in de laatste afleveringen zijn de buitenbeentjes Hongarije en Roemenië aan de beurt.

Deze bijeenkomsten zijn gratis en voor deelname en meer informatie, ook over het Vonkje, kunt u contact opnemen met Christine Advokaat via  christine@stichtingpiezo.nl of 06-46866491.

Het adres van de locatie InZet Centrum is Rakkersveld 253 (in het Castellum).

Ook jongere inwoners met interesse in de muziekgeschiedenis zijn welkom om zich aan te melden.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag